Wystąpienia na konferencjach, sympozjach, lub seminariach |
Konferencje krajowe
- 8 grudnia 2011, referat Irenologia, nauka w pogoni za złudzeniami, podczas konferencji „Wojna i pokój przedmiotem badań polemologiczno – irenologicznych”, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa-Rembertów.
- 15-16 października 2011, referat “Nałogowi mieszkańcy wyobraźni”. Wyobraźnia i jej konteksty, na XX Konferencja z cyklu: CZAS DLA RODZICÓW: Legendy dodatkowego chromosomu. Niezwykłe osiągnięcia osób z zespołem Downa – talenty i mity, Warszawa.
- 13 maja 2011, udział w panelu “Foto, audio, video – materiały audiowizualne w warsztacie badawczym socjologa” podczas Dni Socjologa, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
- 19-20 października 2010, referat Gesty przyjaźni/wrogości w relacjach międzynarodowych wygłoszony podczas konferencji „Sąsiedztwo i pogranicze. Od konfliktu w przeszłości do współpracy w przyszłości”, Wydział Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź
- 10-11 maja 2010, referat Granice wyobraźni na konferencji „Socjologia relacji między ludźmi, nie-ludźmi i hybrydami” , Instytut Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 14 stycznia 2010 referat Socjologiczne aspekty polemologii na konferencji „Tożsamość polemologii” AON, Warszawa-Rembertów,
- 6 grudnia 2009, referat Wizerunek anioła w kulturze na konferencji „Kultura popularna i wyzwania współczesności”, UKSW, WWSH, Warszawa
- 22-24 września 2009, referat Cnota ignorancji. Kompetencje medialne w kulturze nowego stylu, na konferencji „Kultura popularna i społeczne konstruowanie tożsamości”, Wydział Studiów Edukacyjnych UAM, Gniezno.
- 16-17 marca 2009, referat Kultura wizerunku jako wyznacznik stylu życia, konferencja „Style życia i obyczaje w perspektywie przemian wartości kulturowych”, ISNS UW, Warszawa.
- 14 kwietnia 2008, XXXVII Dni Społeczne: Homo Ludens, czyli zabawa na postmodernistycznym śmietniku, KUL, Lublin, wykład Konsumpcja jako specyficzny styl życia.
- 4-5 kwietnia 2008, konferencja „Badania nad mediami w perspektywie kulturoznawczej. Kultura medialnie zapośredniczona”, UAM Poznań, referat: Tabloidyzacja oferty medialnej na tle przemian sfery publicznej.
- 7-9 grudnia 2006 roku, konferencja „Ciało w perspektywie współczesnej humanistyki”, IFIS PAN, Warszawa; referat: Okaleczone dzieci.
- 16 grudnia 2005, Seminarium „Formy przemocy w kulturze współczesnej”, UAM Poznań; referat Formy przemocy wizualnej.
- 26 – 27 listopada 2005 roku, XI Konferencja z cyklu: CZAS DLA RODZICÓW. „Down według Świata. Osoby niepełnosprawne intelektualnie w społeczeństwie, w mediach, w kulturze i sztuce”. Referat: Pożądany czy rzeczywisty – medialne wizerunki osób upośledzonych umysłowo, Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani Warszawa.
- Czerwiec 2005, panel: Czy możliwe jest poznanie prawdy obiektywnej? Wystąpienie: Prawda obrazu filmowego – fikcyjność rzeczywistości uwięzionej w kadrze, IFIS PAN Warszawa.
- 25–26 lutego 2005 roku, Religia. Prawo. Reklama. Dylematy kultury współczesnej (Religion. Law. Advertising. Dilemmas of contemporary culture). Referat: Konsumpcja jako patriotyczny obowiązek. Reklama prasowa w pierwszym okresie transformacji, Ośrodek Studiów Amerykańskich, Warszawa.
- 19-20 listopada 2004, III Ogólnopolska Konferencja „Oblicza mediów w społeczeństwie informacyjnym” Akademia Techniczno-Humanistyczna, Bielsko-Biała, referat: Wpływ nowych mediów i technologii na konceptualizację czasu i wzorce chronemiczne w relacjach społecznych
- 15-18 września 2004, XII Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny w Poznaniu, referat: Telewizja publiczna w Polsce – okno na świat, czy okno na podwórko?
- 21-23 maja 2003, Kraków UJ, Konferencja “Sztuka perswazji”, referat: Dzieciństwo na sprzedaż.
- 14-16 marca 2003, Białystok, I Przegląd Filmów Dokumentalnych, referat: Barwy codzienności w Pilskiej Kronice Filmowej.
- 21-23 listopada 2002, Tykocin, Konferencja “Kultura – telewizja – seryjność – serial”, referat: Idea seryjności w mediach i wojna.
- 11 czerwca 2002, Poznań, XX Międzynarodowy Festiwal Filmów Młodego Widza, sesja plenarna: “Wpływ filmu, telewizji i internetu na dzieci i młodzież w Polsce”, wystąpienie Dorosły wymiar dzieciństwa.
- 21-24 września 2000, Rzeszów-Tyczyn, XI Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny, referat: Starość w mediach – konteksty, tendencje i przemilczenia.
- Wrzesień 1998, Białowieża, konferencja “Losy słowa w kulturze przełomu wieków”, [referat: Obraz miasta w wizualności].
Konferencje międzynarodowe
- 7-9 września 2012, Warszawa, referat: ‘Re-shaping World War II memory as a German and Polish experience of ‘tourism’ na konferencji “War and Memory: artistic and cultural representations of individual, collective and national memories in twentieth-century Europe at war”, współorganizowanej z Queen’s University Belfast
- 13-15 kwietnia 2012, Międzynarodowa konferencja zorganizowana przez prof. E. Tarkowską: “Discourses of Poverty and Social Exclusion”, IFIS PAN, Warszawa referat: Luxurious consumption in poor society,
- 27-29 października 2011, referat The taste of gloablization. Food in the international context, XIth Conference “European Culture”, Universitat Internacional de Catalunya, Barcelona, Hiszpania.
- 1-3 lipca 2011, referat Prominent Sinners and Ordinary Monsters in Polish Media Discourse, konferencja “Re-Thinking The Monstrous: Violence And Criminality In Society”, Ludwig-Maximilians-University Munich, Monachium, Niemcy.
- 10-12 grudnia 2010, referat Wounded memory. Rhetorical strategies used in media discourse on the Katyń massacre, na konferencji “Forms and Functions of Social Memories – Perspectives from Social and Cultural Sciences”, University of Erlangen-Nuremberg, Erlangen, Niemcy.
- 5-7 lutego 2010, referat Televising History in Polish Television na konferencji “History in Television. European Perspective”, Istituto Sotrico Parri Region Emilia-Romagna, Bolonia, Włochy.
- 11-15 listopada 2009, uczestnictwo w warsztatach poświęconych konsumpcji w Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK) Göteborgs universitet, Szwecja. Referat „Packaging of prestige. Fakes and substitutes on the Polish market” podczas seminarium “The Agency of packaging. Gender, fakes and luxury”.
- 5-8 lipca 2006, Warsaw East European Conference. 3rd Annual Session, paper: Get Rich And Enjoy Life! Entrepreneurship And Consumption In Press Discourse Of The Early Transformation Period
- 28-30 września 2004, Consumption as communication , Identity And Choice In Consumer Culture Identity And Choice In Consumer Culture – research seminar, w CFK (Centrum för konsumtionsvetenskap – Centre for Consumer Studies) w Gothenburgu, Szwecja.
- 2-4 maja 2003 Lancaster (UK), sesja naukowa “Constitution of Society in a Globalizing World: The Concept of community Re-examined”, referat: Visualisation of interpersonal relations in audio-visual media
- 23-26 października 2002 Pamplona (Hiszpania), “VII Conference of European Culture”, sekcja L, referat: European Cultural Heritage and Popular Culture.
- 7-10 lutego 2002 Budapeszt, konferencja “Is European Citizenship Possible? Intercultural Relationships and the recognition of Difference”, referat: Shaping the Polish character in popular culture
- 27-29 września 2002 Warszawa, udział w sesji “Cultural Complexity”, referat: Virtual Communities and Real People.
- 3-7 maja 2000 Lancaster (UK), sesja naukowa “Culture under Conditions of Globalisation”, referat “Is Anno Domini the Trouble? Portraits of the Old Age in the Visual.
- 7-8 maja 1999 Warszawa, warsztaty “Culture on Margins”, referat: The mutual unintelligibility of cultural experience. Warsztaty zorganizowane zostały przez Zakład Teorii Kultury, gośćmi byli pracownicy Sociology Department of University of Lancaster.
|
Dorobek popularyzatorski |
Książki autorskie /Books (author)
- Luksus w szarej codzienności [Luxory in everyday life] IFIS Publishers, Warszawa 2013, pp. 248.
- Nikczemny wojownik na słusznej wojnie [Villainous Warrior at Just War], Trio, Warszawa 2009, pp. 292.
- Propaganda wizualna słusznej wojny [Visual Propaganda of Just War], IFIS Publishers, Warszawa 2008, pp. 312.
- Świat wideoklipu [The World of Music Videos], Oficyna Naukowa, Warszawa 1999, pp.302.
Redaktor naukowy/ Editor
- Luksus versus niedostatek [Luury versus poverty] [editing by UJ] IFIS Publishers, Warszawa 2013, pp. 231.
- Terytoria smaku. Studia z antropologii i socjologii jedzenia, [Teritories of taste. Studies in anthropolgy and sociology of food and eating], editor together with A. Wieczorkiewicz, IFIS Publishers, Warszawa 2014, pp. 450.
Rozdziały w książkach / Chapters in the books
- Wounded Memory. Rhetorical Strategies Used in Public Discourse on the Katyń Massacre, in: M. Braganca & P. Tame (eds), The Long Aftermath, Berghahn, Oxford 2015, chapter 17, forthcoming
- History on the Web [the case of Poland]; in: Europe and Media: the History on the Web 2. Poland, Greece, Sweden, Germany, ed. by Luisa Cigognetti, Lorenza Servetti, Pierre Sorlin, il filo d’Europa, nr 11, Bologna 2013, pp. 11-45.
- War Tourism in Poland and Germany, w: Twentieth Century Wars in European Memory, Józef Niżnik (ed.), Peter Lang Edition, Frankfurt am Main 2013, pp 151-178.
- Televising history in Polish television, in: History on Television in Seven Eastern European Countries. Hungary, Lithuania, Slovakia, Czech Republic, Poland, Romania, Finland, ed. by L. Cigognetti, L. Servetti, P. Sorlin, il filo d’Europa 5, Bologna [2011]; pp. 93-124..
- La rappresentazione della storia nella televisione polacca, in: La Storia in televiosione in sette paesi dell’ Europa dell’ Est ed. by L. Cigognetti, L. Servetti, P. Sorlin, il filo d’Europa 5, Bologna [2011]; pp. 101-132.
- European Cultural Heritage and Popular Culture, in: Actas del VII Congreso „Cultura Europea”, ed. by Enrique Banus, Beatriz Elio, Thomson-Aranzadi, Elcano-Pamplona (Navarra) 2005, pp. 547-553.
- Propaganda postaw prowojennych: plakaty filmu wojennego [Propaganda of pro-war attitudes: the war movies’ posters] , in: Ferenc T., W. Dymarczyk, P. Chomczyński (eds.), Wojna – obraz – propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych, [War – image – propaganda. Sociological analysis of war posters] Wyd. Uniwerystetu Łódzkiego, Łódź 2014, pp. 158-180.
- Świeckie „anioły”. Wyobrażenia para-anielskie w kulturze popularnej, [Secular „angels”. Angel-like images in popular culture], in Chachulski T., J. Snopek, M. Ślusarska (eds.), Religijność w dobie popkultury [Religiosity in the age of popculture], Wyd. UKSW, Warszawa 2014, pp. 146-172.
- Irenologia – nauka w pogoni za złudzeniami, [Irenology – science in the search for illusions] in: M. Huzarski, A. Czupryński (eds.), Wojna i pokój przedmiotem badań polemologiczno-irenologicznych [War and peace as the topics of research], Wyd. AON, Warszawa 2012, pp. 64-87.
- Obraz bogatego i biednego, [Image of wealthy and poor] in: Luksus versus niedostatek. Społeczno-ekonomiczne tło konsumpcji, [Luury versus poverty], ed. by Urszula Jarecka, Wyd. IFIS PAN, Warszawa 2013, pp. 43-74.
- Style życia w kontekście kultury wizerunku, [Lifestyles in the context of culture of images] in: A. Jawłowska, W. Pawlik, B. Fatyga (eds.), Style życia, wartości, obyczaje. Stare tematy nowe spojrzenia [Lifestyles, values, mores. Old topics, new perspectives], Wyd. UW, Warszawa 2012, pp. 25-48.
- Retoryka wizualności. Pokazać katastrofę [Rhetoric of visuality. Presentation of disaster] in: Instrukcja obsługi tekstów. Metody retoryki, [Texts user manual. Methods of rhetoric] A. Nita, J. Wasilewski (eds.), GWP, Gdańsk 2011, pp. 177-196.
- Społeczeństwo techno-euforii i techno-ryzyka. Granice wyobraźni, [Society of techno-euphoria and techno-risk. The limits of imagination] in: A. Mica, P. Łuczeczko (eds.), Ludzie i nie-ludzie. Perspektywa socjologiczno-antropologiczna, [Humans and nn-humans. Sociological and anthropological perspective] Wyd. Orbis Exterior, Pszczółki 2011, pp. 285-304.
- Socjologiczne aspekty polemologii, czyli co polemologia zawdzięcza socjologii?, [Sociological aspects of polemology: what polemology owes sociology?] in: M. Huzarski, B. M. Szulc, Metodologiczna tożsamość polemologii, [Metodological identity of polemology] Wyd. AON, Warszawa 2010, pp. 57-63.
- Polskie smaki tradycyjne i nowe jako element zmieniającego się i przyszłego stylu życia, [Traditional and new Polish tastes as an element of changeable life style], in: Polskie style życia. Między miastem a wsią, [Polish lifestyles: between urban and rural areas], B. Łaciak (ed.), Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2010, pp. 51-59.
- Medialny obraz dorosłości osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie osób z zespołem Downa [Media image of mentally disabled on the example of people with Down symdrome] , in: Bogusława Kaczmarek (ed.), Trudna dorosłość osób z zespołem Downa. Jak możemy wspomóc? [Difficult Adulthood of people with Down syndrome] , Impuls, Kraków 2010, pp. 313-325.
- Tabloidyzacja oferty medialnej na tle przemian sfery publicznej, [Tabloidization of media offer on the background of the public sphere transformations], in: Wojciech Chyła et al (eds.), Kultura medialnie zapośredniczona. Badania nad mediami w optyce kulturoznawczej, [Mediated Culture. Media research and media studies perspective], Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2010, pp. 295-306.
- Homo consumens w poszukiwaniu radości. Specyfika kultury konsumpcji w Polsce, [Homo consumens is looking for joy The uniqueness of consumer culture in Poland], in: Elżbieta Rekłajtis et al. (eds), Jedność i różnorodność. Kultura vs. kultury, [Unity and diversity. Culture vs. Cultures, Warszawa 2010, pp.383-398.
- Konceptualizacja zagrożeń biotechnologicznych w kulturze audiowizualnej, [Conceptualization of biotechnological threats in the audiovisual culture] in: Janusz Mucha (ed.), Nie tylko Internet. Nowe media, przyroda i „technologie społeczne” a praktyki kulturowe, [Not Orly Internet. New media, nature and ‘social technologies’ vs. cultural experience], Nomos, Kraków 2010, pp. 290-300.
- Bliskość i czas. Obraz więzi międzyludzkich w wybranych narracjach telewizyjnych, [The Image of Interpersonal Relationships in Chosen Television Narratives], in: Kultura popularna i (re)konstrukcje tożsamości [Popculture and (re)Construction of Identity], ed. by A. Gromkowska-Melosik, Poznan-Leszno 2007, pp. 428- 464.
- Konsumpcja jako patriotyczny obowiązek. Reklama prasowa w pierwszym okresie transformacji [Consumption as “the Patriotic Duty”. Press Ads in the First Period of Transformation in Poland], in: Religia, prawo, reklama. Dylematy kultury współczesnej [Relion, Law, Advertising. Dilemmas of Contemporary Culture], ed. by R. Paradowski, Media Form, Warszawa 2006, pp. 55- 64.
- Formy przemocy wizualnej [Forms of Visual Violence], in: Formy przemocy w kulturze współczesnej [Forms of Violence in Contemporary Culture], ed. by H. Mamzer, Poznań 2006, pp. 105-120.
- Struktura czasu użytkowników nowych technologii komunikacyjnych. Konsekwencje antropologiczne zmian [Anthropological Aspects of Time Structuring in the New Communication Technologies Personal Experience], in: W środku Europy? Wyniki europejskiego sondażu społecznego [In the Middle of Europe? The Results of European Social Survey], ed. by H. Domanski, A. Ostrowska, P. B. Sztabinski, IFIS Publishers,Warszawa 2006, pp. 267-291.
- Dzieciństwo na sprzedaż. Manipulacja niewinnością [Childhood for Sale. Manipulation of Innocence in Media], in: Sztuka perswazji. Socjologiczne, psychologiczne i lingwistyczne aspekty komunikowania perswazyjnego [The Art of Persuasion. Sociological, Psychological, and Linguistic Aspects of Persuasion], ed. by R. Garpiel, K. Leszczyńska, Kraków 2005, pp. 389-402.
- Wartości istnienia jako zasady regulujące zawartość przekazu medialnego (na przykładzie fenomen popularności) [B-Values as Regulative Rules of the Media Content (on the popularity/ celebrity phenomena], in: Od kontrkultury do konsumpcji. Szkice o przeobrażeniach współczesnej kultury [From Counter-Culture to Consumption. Essays on the Contemporary Culture Changes ], ed. by M. Kempny, K. Kiciński, E. Zakrzewska, ISNS UW, Warszawa 2004, pp. 333-356.
- Wirtualne więzi w globalizującym się świecie [Virtual Ties in the Context of Globalization], in: Kultura w czasach globalizacji [Culture during the Globalization Era], ed. by M. Jacyno, A. Jawłowska, M. Kempny, LTD, Warszawa 2004, pp. 256 – 276.
- Idea seryjności i obraz wojny w filmie i telewizji [The Idea of a Series in War Images (Film and Television Images)], in: Między innowacją a powtórzeniem. Seryjność w kulturze [Between Innovation and Repetition. Series in Culture], ed. by A. Kisielewska, Rabid, Kraków 2004, pp. 177-189.
- Dorosły wymiar dzieciństwa. Wybrane motywy filmowych narracji o dzieciach [Adult Children. Chosen Aspects of Childhood in Media Narratives], in: Perspektywy filmu i edukacji medialnej w XXI wieku [Prospects of the Movies and Media Education in 21st Century] , ed. by I. Gulan, Poznan 2003, pp. 27-34.
- Od teledysku do wideoklipu. Ewolucja idiomu klipowego [Evolution of Music Videos], w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku [New Media in 20th Century Social Communication], ed. by M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2002, pp. 293-315. (second edition: Oficyna Naukowa, Warszawa 2005)
- Złudzenie wielokulturowości? O nieprzekładalności doświadczeń kulturowych, w: Wokół problemów tożsamości [On Illusion of Multiculturalism. The Mutual Unintelligibility of Cultural Experience], ed. by A. Jawłowska, Wyd. LTW, Warszawa 2001, pp. 257-279.
- Obraz, słowo i kształtowanie spojrzenia [Image, Word and “Scopic Regimes”] in: Słowo w kulturze mediów [Word in Media Culture], ed. by Z. Suszczyński, Białystok 1999, pp. 189-199.
Hasła w encyklopedii/ entries in encyclopedia
- Popularna encyklopedia mass mediów [The Popular Encyclopedia of Mass Media], ed. by J. Skrzypczak, Wyd. Kurpisz, Poznań 1999 [short essays and entries on popular culture and new media – about 96 entries].
- Media, t. 11 Aktualizacji Encyklopedycznych, Suplement Wielkiej Ilustrowanej Encyklopedii Gutenberga [Media, vol. 11 of The Great Gutenberg’ Encyclopedia], Wyd. Kurpisz, Poznań 1998 [short essays on audiovisual and visual culture – about 150 entries].
Artykuły w czasopismach /Articles in journals
- Monstrum nasze codzienne. Retoryka nadmiaru w tabloidach, [Our daily monster. Rhetoric of surplus in tabloid discourse] in: „Kultura Popularna” no 1, 2012, pp. 56-67.
- Turystyka patetyczna? Groza wojny jako atrakcja w doświadczeniu turystycznym, [Pathos in tourism. The horror of war as the tourist attraction] „Kultura Współczesna” 2010, no 3 (65), pp. 75-91.
- Okaleczone dzieci. Propagandowe wykorzystanie wizerunków dzieci rannych i niepełnosprawnych, [Images of Handicaped and Injured Children Used for Propaganda Purposes], „Kultura Współczesna” no 1 (59) / 2009, pp. 99-114.
- Bogaćcie się i korzystajcie z życia! Przedsiębiorczość i konsumpcja w dyskursie prasowym początków transformacji [Get Rich and Enjoy Your Life! Entrepreneurship and Consumption in the Press Discourse during the Transformation Period in Poland], in „Kultura i Społeczeństwo” 2005, no 3, pp. 107-126.
- Bohater filmu animowanego [The Hero of Cartoons and Animation], Kwartalnik Filmowy 2003, no 41-42, pp. 335-347.
- Starość w mediach – konteksty, tendencje, przemilczenia [Old Age in Media – Contexts, Trends, Silence] in: Kultura Współczesna 2002, no 1/2 (31/32), pp. 98-113. Tekst opublikowany także w: Los i wybór. Dziedzictwo i perspektywy społeczeństwa polskiego. Pamiętnik XI Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego [Fate and Choice. Heritage and Prospects of Polish Society. The Memoire of XI Polish Sociological Congress], ed. by A. Kojder, K. Sowa, Wyd. Uniw. Rzeszowskiego, Rzeszów 2003, pp. 508-524.
- Czy świętość tematu uszlachetnia dzieło? Pozaartystyczne kryteria oceny dzieła filmowego, [Does Sanctity of the Subject Ennoble the Artwork? Non-artistic Criteria of Film Evaluation], in: Kwartalnik Filmowy 2000, no 29-30, pp.214-222.
- Matki, żony i bachantki… Portrety kobiet w filmach Davida W. Griffitha [Mothers, Wives, and Bacchantes… Portraits of Women in David W. Grifiith’s Movies], Kwartalnik Filmowy 1999, no 25, pp. 17-26.
- Poznanie i przyjemność. Obraz świata w filmie dokumentalnym z początku i końca XX wieku [Knowledge and Pleasure. Image of World in Documentaries of the Beginning and the Ending of 20th Century], Kwartalnik Filmowy 1998, no 23, pp.216-232.
- Ezechiel 25;17. Objawienie w labiryncie popkultury [with Jerzy Giebułtowski ‘Ezechiel 25;17’. Revelation in the Pop-cultural Labyrinth, on Pulp Fiction by Q. Tarantino], Kwartalnik Filmowy, no 21/22, 1998, pp.110-122.
- Erotyka w wideoklipowym świecie [Eroticism in the Universum of Music Videos], Kultura Współczesna, no 17-18, 1998, pp.18-35.
- Ornament i symulacja. Funkcje animacji w wideoklipach [Ornament and Simulation. Function of Animation in Music Videos], Kwartalnik Filmowy, no 19-20, Winter 1997/ Spring 1998, pp. 322-329.
- Świat i człowiek w wideoklipowej przestrzeni mitycznej [The Image of World and Man in the „Mythical Space” of Music Videos, Kultura i Społeczeństwo 1997, no 3, pp. 129-154.
Recenzje / Reviews
- Review of Marcin Giżycki’s book Wenders do domu! Europejskie filmy o Ameryce i ich recepcja w Stanach Zjednoczonych [Wenders Go Home! European Movies on America and their Reception in the USA], in: „The Americanist. Warsaw Journal for the study of the United States”, Warsaw 2008, vol. XXIV, pp. 187-190.
- Notes on Piotr Sztompka book „Socjologia wizualna” [Visual Sociology], in: „Studia Socjologiczne” 2005, no 4.
- “Reklamacji nie uwzględnia się…” review of Ewa Szczęsna book Poetyka reklamy (Poetics of Ads], in: „Kultura i Społeczeństwo” no 2, 2003.
|