Alicja Palęcka
Informacje
Imię i nazwisko | Alicja Palęcka |
Stopnie i tytuły naukowe | mgr |
Stanowisko | asystent |
Filozofia/Socjologia | Socjologia |
Zakład | —– |
Obszary zainteresowań naukowych | Zainteresowania badawcze: socjologia pracy i bezrobocia, etnografia instytucjonalna, nieuregulowana migracja |
Wykształcenie | Wykształcenie: – uzyskanie stopnia magistry w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2011 roku – studia doktoranckie na Wydziale Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego |
Doświadczenie zawodowe | Historia zatrudnienia: Alicja Palęcka jest asystentką na Wydziale Socjologii UW, gdzie przygotowuje rozprawę doktorską pod kierunkiem prof. Joanny Wawrzyniak (WS UW) oraz dr Karoliny Sztandar-Sztanderskiej (IFiS PAN). W IFiS PAN: Zespół projektu ProTest: Protest as a Democracy Test: Protest Culture under Transformation and as a Transformative Power (Horizon Europe) |
Realizowane projekty badawcze | Projekty badawcze: Kierowniczka w projekcie: Negocjowanie norm pracy w instytucjach rynku pracy w Polsce. Perspektywa osób bezrobotnych (2019-2022), NCN Preludium 16. COV-WORK: Świadomość społeczno-ekonomiczna, doświadczenia pracy i strategie radzenia sobie Polaków w kontekście kryzysu post-pandemicznego, NCN Opus 19 pod kier. dr. hab. prof. UWr Adama Mrozowickiego (2021-2025). Przekształcanie relacji między państwem o obywatelem. Instytucjonalizacja podatku dochodowego w Polsce po 1989 roku, NCN Opus 15 pod kier. prof. dr. hab. Andrzeja Rycharda (2019-2022). Technologie informacyjne w polityce publicznej. Krytyczna analiza profilowania bezrobotnych w Polsce, NCN Opus 12 pod kier. dr Karoliny Sztandar-Sztanderskiej (2017-2020). Związki i sieci. Nowe protesty pracownicze w Polsce, 2004-2014, NCN Sonata 9 pod kier. dr. Piotra P. Płucienniczaka (2015-2018) Pole literatury w Polsce po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu, NCN Sonata 1 pod kier. dr. Piotra Mareckiego (2013-2014)
|
Inne | Wybrane publikacje: Alicja Palęcka, “Why Won’t You Let Me Hit On You?”: Sexual Harassment in Fieldwork as Data, Journal of Contemporary Ethnography 1(54)/2025, s. 60-84. Alicja Palęcka, Karolina Sztandar-Sztanderska, Aktywizacja czy dezaktywizacja zawodowa matek małych dzieci w powiatowych urzędach pracy? Upłciowienie norm dotyczących pracy, Studia Socjologiczne 3/2024. Alicja Palęcka (red.) i współautorki, Przejścia nie ma. Śmierć osób migranckich na granicy Unii Europejskiej z Białorusią. Raport, Fundacja Ocalenie 2024. Alicja Palęcka, Who cares for carers? Responsibilization and the discourse of self-care in health and social care literature during the COVID-19 pandemic. A critical review, Qualitative Social Work 6(23)/2023, 1025-1040. Alicja Palęcka, “Spokojnie, jestem grzeczny”. Molestowanie seksualne jako strategia uczestników badania, Przegląd Socjologii Jakościowej 2/2021, ss. 44–60. Alicja Palęcka, Piotr P. Płucienniczak, We’re in this Together: Framing Contest over the Precariat in the Third Sector in Poland, Polish Sociological Review 4/2020, ss. 461–476. Alicja Palęcka, Piotr P. Płucienniczak, Niepewne zatrudnienie, lęk i działania zbiorowe. Trzy wymiary prekarności, Kultura i Społeczeństwo 4/2017, ss. 65-86. Alicja Palęcka, Maciej Jakubowiak, Komu potrzebna jest książka? Prawo autorskie w późnej epoce druku, Teksty Drugie 3/2015, ss. 411-428 (artykuł także w wersji angielskiej: Who Needs the Book? Copyright in the Late Print Epoch, Teksty Drugie Special Issue 2/2016, ss. 208-222). Gra w literaturę. Warunki produkcji literackiej w Polsce, Przegląd Kulturoznawczy 2 (24) 2015, ss. 126-139. Podwójne życie pisarzy i pisarek, czyli pisanie jako praca, w: Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Podręcznik, red. Grzegorz Jankowicz, Piotr Marecki, Michał Sowiński, Wydawnictwo Korporacja Ha!art 2015, ss. 157-184. Piotr Marecki, Alicja Palęcka, Michał Sowiński, Ekonomia skąpca. Barbara Radziwiłówna z Jaworzna-Szczakowej Michała Witkowskiego, w: Literatura polska po 1989 roku w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Podręcznik, red. Grzegorz Jankowicz, Piotr Marecki, Michał Sowiński Wydawnictwo Korporacja Ha!art 2015, ss. 247-268.
|